18 Aralık 2009 Cuma

Karla Karışık Şarap Yağıyor Bu gece


Ve ben hep seni düşünüyorum... (Külebi ile Yaşar Kurt'a selam eder geçerim!) Kimi düşünüyorum ulan ben? Birilerini düşünmek zorundaysanız kimi düşünürsünüz böyle gecelerde? Ben çıplak ayaklı bir çocuk düşünüyorum, "yerlere basma kızım hasta olursun"! Yok onu düşünmüyorum galiba... Şarabı düşünüyorum. Bittiği zaman ben ne olacağım? Pekmez? Yok o şaraptan olmaz, üzümden olur... Yahut pancardan... Trakya'mın gözünü seveyim pancardan bile pekmez yapıyorlar... Sahi ben neyi düşünüyorum bu gece? Feysbuktaki kişisel hesapları düşünüyorum, hesaplaşmaları... Ben seni ekledim ama ben seni eklememiştim ki, daveti önce sen gönderdin. Hadi canım öyle mi olmuş? Klavye ile mouse sürçmüş o zaman! Ben sadece hayatınıza sanaldan bakıp geçiyordum... Mutlu bir hayat gördüm yahut mutluluk oyunlarında ele ele tutuşan çocuklar gördüm. (O çıplak ayaklarıyla yere basan küçük kız da bu oyundaymış, ne tesadüf.) Neyse ben feysbukunuzdan bakıp geçiyordum, oysa siz gülüyordunuz! Ulan hep mi gülersiniz? Hiç mi boktan bi anınız yok! Ne bileyim şöyle bakkala çürük yumurta verdiği için sövdüğünüz bir andan sonra çektirdiğiniz fotoğrafınız yok mu? Benem var mesela... Omlet yarım kalmış ve sövüp fotoğraf çektirmiştim! Yok be şaka desem... Hepimiz gülüyoruz! Saçlarımızı kestiriyoruz, birilerine veda ediyoruz, çok uzaklara gidiyoruz, alışveriş ediyoruz ama ne hikmetse illa biri çıkıp bu anı ölümsüzleştiriyor ve feysbukta paylaşıyor! Herkes sanal desenler çiziyor, kodlarla ulan o kodlar da 1 ve 0 'dan ibaret! Ne salak dünya, Matrikste hayat 1 ve 0'dan ibaret... Tiriniti nerdesin al beni kollarına ben matematikten anlamam!
Dedem trenle gelmiş bu topraklara. Bir 50 sene erken gelse ihtimal eşşekle gelecekmiş! Geçmiş zaman nerden aklıma geldi? Te bu Balkanlar'dan gelen soğuk havadan olsa gerek, ben her kış Balkan'ları böyle hatırlarım... İçimde bir göç isteği uyanır, kalkın gidiyorz diyeceğim çoluk çocuğum ailem mailem yok, kendim giderim bir yerlere... Birilerine... Dedem demiştim. Rahmetli beni yersiz yurtsuz yapacağını bilseydi, göç eder miydi? Gen mühendisliğinin kodları ne acaba? 1 ve 0 dan başkadır heralde? İçine birkaç harf de girmeli. Girmeli ki edebiyat olsun. benim edebiyatım çok iyidir Hocam! Neyse bu kaç göç olayında ben nerde yaşadıysam orada doğmuşum. Misal şimdi İstanbulluyum... (Kafa kağıdında da öyle yazıyor, ruh kağıdında başka bir iklim doğumluyum ama oraya hiç gitmedim!) İstanbul'da yaşıyorum. Bir aralar Burgaz'lıydım. Küçükkarıştıranlıyım... Turgutbeyliyim... Keşanlıyım (Kafa kağıdındaki ikinci çelişki. Kütük diye bir şey var bu hayatta, işte ondan dolayı Keşanlıyım dolayısıyla Edirneliyim!) Bayrampaşalıyım... Aslında Bakırköylüyüm! Yok yahu galiba Egeliyim. Bir ara Kuşadasında yaşadım da... Bir ara Entepli de oldum (Zorunlu istikamet, sürün 10 metre, kalk devam hayata kaldığın bir yer var nasılsa...) Şİmdiler de huzursuzluyum! Ama kendim ettim kendim buldum. Babam dedeme de benzemiyor üstelik! 2 yere götürdü bizi, kendi 3 yer gördü bu hayatta! Oysa ben ne şehirler ne kadınlar gördüm ne çıplak ayaklı çocuklar, hiçbiri yoktular demicem hepsi vardı. Gittim gördüm! Köy edebiyatına hiçbir zaman girmedim hocam! Ama Mahmut Makal'ı tavsiye ederim...
Karla karışık şarap yağıyor bu gece ve ben hep seni düşünüyorum! Bir gün yazdığım bir hikayeden çıkıp gelir misin diye? Korkuyorum... Yazgı var o Allah'ın yazdığı, benimkiler naçizane karalamalar... Korkuyorum bir gün yazdığım bir hikayenin yazgıya dönüşmesinden... Aynen gerçekleşmesinden! Sanırım bu gecenin de ana fikri de buydu! Şarap bahane, göç bahane, şarkılar bahane, şiirler bahane bir tek yapmur bahane değil! O yağıyor bu gece... Hem de şarapla kaışık! Neyse ne... Feysbukta gördüm, saçlarını kestirmişsin! Güzel olmamış.... Ben de kestirdim bir ara feysbukta görürsün! Annem beğenmemişti saçlarımı öyle kestirince, iyice serseri olmuşun böyle demişti. "Serseriyim zaten anne " diyememiştim. Böyle diyince üzülüyor çünkü. Sahi Annem beni 5 gündür aramıyor! Yine üzdük galiba...
Anne ben matematiği anlarım ama sevmem, edebiyatı severim ama o beni seviyor mu bilemem! Sahi beni kimler seviyor anne? Feysbuka bir sorayım mı? Boşver dimi anne... Boşverdim zaten! Seni seviyorum...

Hiç yorum yok: