26 Mayıs 2009 Salı

Ve Newcastle Küme Düşer

İngiltere'nin kuzeyinde bir takım düşünün 40 binden az kişiye oynamasın ve kadrosunda Owen,Martins,Duff gibi oyuncuları barındırsın. Taraftarlığın takım tutmaktan öte bir şey olduğu, hatta yaşam biçimi haline geldiği bir takım düşünün. Ve bu takım geçtiğimiz hafta küme düştü.
Newcastle son yıllarda performans olarak iyi gitmiyordu. Ama benim aklıma küme düşecekleri gelmemişti. Futboldan uzak kaldığım 6 ayda Saksağanlar meğersem devam eden kötü gidişe bir son verememişler. Hatta takımı küme düşüren teknik direktör yaftasını da Nisan ayında Shearer'ın boynuna asmışlar. Shearer ki benim çocukluk kahramanımdır, Rovers'a ve Newcastle'e sempatiden öte bir sevgi duymamda ondan başka hiçbir futbolcunun katkısı yoktur.
Menejer Shearer; şapkayı önümüze koyup düşünelim,cevaplanması gereken milyonlarca soru var demiş. Ki böyle dediyse Kuzey'de işler zor... Ama taraftar efsane golcüye inanıyor. Ya da inanmak zorunda kalıyor. Futbolun garip cilvelerinden biri de bu...
Shearer'in mülakatta verdiği tek teknik yanıt, gol yollarındaki yetersizlik olmuş. Nasıl olmasın ki? Owen ve Martins ikilisinin attıkları toplam gol sayısı 16. Önümüzdeki günlerde bu soruna ne gibi çareler bulduklarını hep birlikte göreceğiz.
Bu yazıyı sonlandırırken birden aklıma bizim lig geldi. Newcastle takımını bizim ligde kaçıncı sıraya koyabiliriz bu performansı ile? Çok aramayın ben cevabı vereyim 4. ya da 5. sıraya direkt yazarsınız. Bütçe,takım,kulüp yapısı ile bizim 4 büyüklerden bir farkı yok Saksağanlar'ın... Premier Lig ile bizim ligi karşılaştırmak gibi niyetim yok! Sadece şu acı gerçeğe dokundurayım dedim: Galatasaray bu senenin küme düşeni TSL'de! Çünkü kalitesi hala tartışmalı bir ligde ilk dört sırada yer alamıyorsanız, 4 büyüklerin arasında geçen bir lig yarışında küme düşmüş gibi sayılabilirsiniz pekala... Galatasaray ne yapıyor hala bilinmezken ve bizim efsane kaptanımız bozuk para gibi harcanmışken, Kuzey'de Shearer'ın yanında(!) Newcastle kulübü!
Umarım 1 sene ayrı kaldıktan sonra Premier Lig'e geri dönerler. Şimdilik hoşçakal Newcastle...

1 yorum:

onur dedi ki...

gecen gun bjk-gs macini izliyordum, amerikada oldugum icin gunduz vaktiydi ve abuk sabuk bir kanal yayinladigi icin mac arasinda premier lig haberleride veriyordu..ben zaten stresten gunduz vakti 6 bira yapmistim oglen 2 bucuk olmadan, once anelkanin gol krali olmasini gordum sevindim yani ne yalan soyliyim anelka topculugu acisindan drogbaya koyar her leveldede koymustur ki kalitesini gitti ordada gosterdi...feneri sewmem ama iyi topcuyu sewerim, helal olsun bilal abdul selam'a selam olsun dedim, alex nobreyi kral yaparken anelka kendini kral yapti dedim, sonraki haberde newcastle'in dustugunu gordum ve 7 dedim garsona, getir 7 inciyi, cocuklugumdan beri siyah beyazina, taraftarina hatta NEWCASTLE birasina bayilirim, menajerlikte newcastle'i alip uefayi alip, sampiyonlar ligine zorla gidip ceyrek finallerde elenmelerim geldi aklima...hakikatten huzunlendim...ingilterede lig sampiyonluguna deilde ilk 6 ya ilk 4 e girebilcek bir yapisi varken nasil olurda son 2 sezondur bu kadar kotuler hic anlamadim...aynisi tottenham icinde gecerliydi ama benim sewdigim takimlar beni hep iddaadada yatiriyor son zamanlarda...middlesborough icinde o efsane uefa maclari geldi aklima, cok deil 3-4 sene onceydi 2-0 geriden gelip mac cevirdikleri, downing gibi bir sol ayaga hayran birakan takim....futbol enteresan, alan shearer ise bir efsane...onun icin ingilterede KRAL olsun diye gruplar bile var ama simdi adamin gelecegi konusuluyor...bulent korkmaza gelince, bjk maci tamamda, lincoln icin 1 hafta once oynatmam deyip goreve gelince oynatip oynatmama arasinda kalip eline yuzune bulastirmasi, hamburg maclarindaki basiretsizligiyle galatasaray cok rahat gecicegi bir turu kaybetmesi ve sonra hacettepe ve gencler maglubiyetleri....ligde dusmus takima karsi mac kazansa bu son iki haftaya kendi kaderini kendi belirler seklinde giricek muhtemelen bjk ve sivas i yenip sampiyon olacakken bulent ve lincoln pazarliginda boguldu kaldi galatasaray...adnanlar cozsun diyorum, sezgin olan adnan en suclusu ama polat olan adnan ise kankasi adnana kiyamayip yakti bulent korkmazi...bulentte cok cok hoca olmus sayilmaz ama yanlis zamanda ewet dedi...lincoln ilk yarida 14 asist yapmisken, bu adami poh poh licagina oynatmam kossun idman yapsin erken gelsin derken kendinide harcadi...bu lincoln gitsin tabide, sezon sonu yollanirdi, iyi oynadigi bi donemde bu herifle terslesmeye gerek yoktu..kewell gibi bi adam baros gibi bi gol makinasi varken, arda ligin tozunu atcak kadar yurekten oynuyorken, stoper satan hoca kovan adnan sezgin simdi hesabini versin taraftara...4uncu 5 incilik bencede kume dusmekle ayni sey...hic deilse ilk ikide olurdu bu takimin hocasiz yonetimsiz hali... hakan sukur'un beddualari mi tuttu yoksa fettulah babasindan bi ricada bulunmustur belki:))