16 Haziran 2009 Salı

Bu Yüzyıl Sizin İçin Yenilendi

Yüzyıl ayak izlerini itlere sildirdi…

herkesin bir dünyası var (içinde)
sızlayan yerlerinden taş çıkartan
ağır işçiler, kırmızı tuğladan başlıklı kadın işçiler
devrilen kamyonlardan taştı
sokaklara usta sokaklara, bağıra bağıra
ideolojik adlı sokaklara…
panayırda öten kel bir palyaço var.

herkesin bir dünyası var (söylüyorum iyi dinle)
şiirle yıkılmaz bu dünyalar, ast-üst olur ancak
generaller şiir sevmez (gibi yapar)
onlar ülke severler, çocukların ölmediği…
ince ruhlu adamlardır
gözünü kırpmadan gece yarısı çok uzaktaki
panayırda öten kel palyaçoyu kırmızı burnundan vurabilirler.

herkesin bir dünyası var, trenlere binmiş gidiyor
indirdim bozulmamış çocukları trenlerden
kutsalmış bunlar, lavanta kokulu
taş kabartmalar harekete geçti yaptığımı duyunca
isyan çıktı tarihte (hep olur bu)
her şey “yok” olabilir telaşıyla sarıldık yalana/yılana

Yüzyıl ayak izlerini itlere sildirdi
herkesin dünyası boşaldı…

2 yorum:

erdem dedi ki...

guzel siir, benim cikardigim anlama ne kadar yakin anlam yuklemistir yazar onu bilemem. bunun icin merak ettim yazari kim, tierra mi? tierra sen kimsin :) (bilindik bir siir ise hosgorun bilgisizligimi)
blogu bir suredir takip ediyorum, cok da begeniyorum, hani fazla yorum olmuyor ama bilin ki takip ediliyorsunuz.

tierra dedi ki...

şair burda ne demek istemiş? yani tierra ne demek istemiş? tierra benim :) çok eskilerden bir şiir işte... öyle denk geldi aldım buraya koydum.... ve farketim mi ben bu bloga hiç şiir koymamaışım bugüne kadar... takip ettiğin için çok sağol... bunu duymask bile keyif bizim için!