12 Haziran 2009 Cuma

Derbeder



saçları saman sarı
gözleri nehir mavi
anlamam baba abi
alacağım ben seni
atacağım yatağa
ne şansız kızmışsın sen
şimdi düştün batağa

ayağında kundura
bulduracam punduna
saracağım arkadan
alacağım ben seni
atacağım yatağa
ne şanssız kızmışsın sen
şimdi düştün batağa

inanmıyorum aşka
senin aşkın bir başka

inanmıyorum aşka
sana aşkım bambaşka



Sene 2001... Bu şarkıyı ilk kez duyduğumda Blues'un içime bir kurt düşürdüğünü bilmiyordum. Günler ilerledikçe kendimi; blues,enstrümantel çalışmalar, ney (sufi müzik de diyebiliriz),featuring çalışmaları dinlerken buldum. Ama İstanbul Blues Kumpanyası'nın bu şarkısı ile yolculuğa başladığımı asla inkar edemem! Sair zamanlar 1999 yılında çıkmış bir albüm. Bense bu albüme kavuştuğumda 2002'nin ilk günleriydi... İstanbul'a gelebilidiğim ilk fırsatta (ki albümün 15 saniyelik demolarını doublemoon'un internet sitesinden indirip ve dinleyip bu albüme kavuşmanın hayallerini kuruyordum o sıralarda) Beyoğlu'nun altını üstüne getirip ve kasetini (o zamanlar öğrenciydik ve henüz korsan çok yeniydi) bulduğumda çocuklar gibi sevinmiştim diyemem çünkü daha çocukluk henüz bitmişti. Yani yabancı değildim çocukluğun o umarsız sevinçlerine ya da sevinç gösterilerine... Uzun uzun dinlemiş,dinlemiş ve yine dinlemiştim...


Şimdi Blues ile aram nasıl diye sormayın eskisi gibi değil! Ama gece gece durup dururken aklıma geldiğine göre hala unutmamışım. Kafatasımın içinde bir yerlerde tınıları dönüyor muhakkak!


Bir de bu albümde "İzmir'e Dönüş" parçasında bir söz vardır ki, İstanbul ve doğduğu şehir arasında sıkışmış herkese tavsiye ederim. Arada kullanmaktan çekinmeyin derim. Şöyledir:"İzmir güzel İstanbul boktan/Yıkar seni hiç yoktan..."


Albümün tamamını indirmek isteyenler için linki:


http://rapidshare.com/files/210480973/Istanbul_Blues_Kumpanyas__305___99_-_Sair_Zamanlar.rar

Hiç yorum yok: