16 Haziran 2010 Çarşamba

Gün 5:Gerilla Tipi Pazarlamaya Hayır



-Sabah kalkıp dış basını karıştırdığımda karşıma çok ilgin bir şey çıktı! Fifa stada giren 20 küsür bayan taraftar için Hollanda-Danimarka maçı sırasında gerilla tipi pazarlama (ambush marketing) yaptıkları için 2.yarı Hollandalı kadını stad dışına çıkarıp, Güney Afrika makamlarına sorgulattığı haberiydi... Bu kupa artık eskisi gibi dünyanın 6 kıtasındna gelen takımların, yarışma ve olaya renk kattıkları bir turnuva olmaktan çıkalı bir 20 yıl oldu. Artık hemen hemen her şey pazarlama ve satış üzerine kurulu... Çok kişinin görmezden geldiği vuvuzelanın yasaklanmaması bile Blatter'in Fifa başkanı seçilirken Afrika kıtasındna aldığı destekle doğru orantılı... Oyunun kalitesini düşüren bu alet, kapitalin hatrına bizlere sunuluyor! Oyun mu dediniz? Almanya dışında hala bir şey göremiyorum. Brezilya bile umutlarımı kırdı. Yarın İspanya'dan sekersek, bu kupa en vasatlar arasında yerini alır,bendne söylemesi...
-Şov istiyoruz biz! ben Yeni Zelandalılara maç öncesi 2 dakika Haka dansı yapması için izin verilmesindne yanayım! Yyaıncılığın canı cehenneme, bu kupa biraz da şov için var ama takımalrın bireysel şovları için yoksa reklam panolarında dönecek küresel uluslararası firmaların reklamları için değil!

Ek:İlk maçta Slovakların kağıt üstünde görülen adlarının yarısı kadar top oynamadılar. Yeni Zelanda golü bağıra bağıra geldi.

Portekiz maçından biraz ümitlendim ama o da terse yatırdı. Keita girmese herhangi bir hareket geleceği yoktu maça.

Brezilya maçının ilk yarısına baktım. Oldum olası sevmem Brezilya'yı. Hele bu kadar lakayıt olunca hepten tiksindim. Ama ulusal marşlar sırasında ağlayan TaeSe hepimizi futbolun bazı yerlerde hala sadece futbol olduğu gerçeğini hatırlattı.

Bu arada girişteki resimi şundan koydum; en az o kupa kadar kartondan bu kupada oynanan futbol. İspanya da hayal kırıklığına uğratırsa kırarım ulan bu kupayı ben.

Hiç yorum yok: