1 Aralık 2008 Pazartesi

Kader


"30 Yıl Önce Beni Dövmüştünüz"
Cem Dizdar, Kanal 1'de yayınlanan Futbol Merkezi programında, MHK eski Başkanı Bülent Yavuz'un kendisini dövdüğünü açıkladı.

Milliyet gazetesi Yazı İşleri Müdürü ve spor yazarı Cem Dizdar, Kanal 1'de yayınlanan Futbol Merkezi programında, MHK eski Başkanı Bülent Yavuz'un 12 Eylül sonrası sıkıyönetim döneminde kendisini dövdüğünü açıkladı.

Kanal 1'de Pazar akşamları yayınlanan 'Futbol Merkezi' adlı program iki spor yazarının 28 yıl önce yaşadığı ilginç bir karşılaşmayı ortaya çıkardı. Can Çobanoğlu'nun hazırlayıp sunduğu programa konuk olarak katılan gazeteci Cem Dizdar ile Merkez Hakem Kurulu (MHK) eski Başkanı Bülent Yavuz arasındaki diyalog izleyenlere "Hayat ne garip" dedirtti.

30 Kasım Pazar akşamı yayınlanan programa, Milliyet gazetesi Yazı İşleri Müdürü ve Fanatik gazetesi spor yazarı Cem Dizdar ve Merkez Hakem Kurulu eski Başkanı Bülent Yavuz konuk olarak katıldı. Programın ilerleyen dakikalarında Fenerbahçe-Beşiktaş maçı hakemi Bünyamin Gezer'in polis olması ve futbolcuların polis olan bir hakeme diğer meslek gruplarından hakemlere oranla daha saygılı yaklaştıkları konuşuldu.

'28 YIL ÖNCE SAMSUN'DA'
Bu nokta üzerine sözü alan Cem Dizdar, bunun bir toplumsal gerçek olduğunu, polis-asker gibi otoriter meslek gruplarının tüm Türk vatandaşları gibi futbolcuları da etkilediğini söyledi.

Kendisinin de hiçbir suç işlemediği halde polis ve askerden korktuğunu söyleyen Dizdar, Bülent Yavuz'a dönüp "Hocam 28 yıl önce Samsun'da görevliydiniz. (Bülent Yavuz o dönem hakemliğe başlamamış ve yüzbaşı rütbesiyle Samsun'da görev yapan bir askerdi.) 12 Eylül dönemi sıkıyönetim zamanıydı. Ben de solculuktan içeri alınmış ve sizinle karşılaşmıştım.
Saçlarım sıfıra vurulmuş halde karşınıza çıkardılar ben;i siz de kroşe mi, direkt mi şimdi tam hatırlayamadığım bir vuruş şekli ile burnuma vurmuştunuz. Burnum kanamıştı ve 15 gün sonra suçsuz bulunup içeriden çıkartılmıştım" dedi.

'BEN KABUL ETMİYORUM'

Bunun üzerine olayı hatırlamadığını söyleyen Bülent Yavuz'a "Çok önemli değil ben hatırlıyorum" diyen Dizdar, konuyu toplumsal etkinin futbolcuya yansıması noktasına getirdi. Dizdar'ın konuşmasını bitirmesinin ardından söz alan Yavuz, "Ben o olayı hatırlamıyorum ve de kabul etmiyorum" deyince Cem Dizdar, "Hocam uzun zaman oldu. Ama ben yediğim dayağı hiç unutmuyorum" diyerek tartışmayı bitirdi.

HAYAT NE GARİP!
28 yıl önce biri lise öğrencisi biri yüzbaşı iki kişi Samsun'da karşılaşırlar. Yüzbaşı dönemin sıkıyönetim şartları içerisinde yüzbaşı 15 yaşındaki lise öğrencisini dövüyor. 30 yıl içinde çocuk döven yüzbaşı önce hakemliğe başlıyor, sonra mesleğinde gelişip MHK Başkanlığı'na kadar yükseliyor. Uzun yıllar MHK Başkanlığı yaptıktan sonra spor yorumcusu oluyor.

O gün o yüzbaşıdan dayak yiyen çocuk ise gazeteci oluyor. Çok önemli bir gazetenin Yazı İşleri Müdürlüğü'ne kadar yükseliyor. Son 4-5 yıldır da spor yazarlığı kimliğini ekliyor gazeteciliğine. Sonra her ikisi de bir TV programında karşılaşıyor. Ve 30 yıl önce yaşanan olay Türkiye'ye mal oluyor.

Tribündergi'den birebir alıntıdır.

Hiç yorum yok: