13 Ocak 2010 Çarşamba

Metin Gibi


Galatasaray'ın eski futbolcularından Metin Kurt'un hayali gerçek olmuş ve biz bunu kaçırmışız birkaç günle. Blanka Kütahya'da sürünürken ben de tezimle boğuşurken(ki arada hiç aklımıza gelmeyecek bir şey oldu ve 4 gün dünyadan kopuk gezdim) blogu boşladık! Ama birkaç gün gecikmeyle de olsa bu haberi sizlere ulaştırmayı bir görev olarak gördüm. Son olarak "Gladyatör" isimli biyografisini okuduğum bu spor ve emek adamını ben çok sevdim ve mazur görün yukarıdaki başlığı yazdım. "Metin gibi" oynayan birkaç topçudan biri bana göre, en azından okuduğum ve çevremde sorup soruşturduğuma göre... Şimdi "Metin gibi" sendikal mücadele zamanı!!!


Teknik direktör, futbolcu, malzemeci, temizlik işçisi olarak spora hizmet veren 7 kişi bir araya gelerek Spor Emekçileri Sendikasını (Spor-Sen) kurdu.
Sendikanın kurucularından Galatasaraylı eski futbolcu Metin Kurt, “Günümüzde spor bir oyun, sporcular da bir oyuncu değil. Spordaki hakim anlayış sporu metalaştırıp, sporcuyu spor işçisi durumuna getirdi. Sektördeki aktörlerin oluşan dev pastadan kendilerine düşen payı artırmaya çalışıyoruz” dedi.
Yaşanan köklü değişime rağmen Türkiye’de sporun hâlâ bir yasası bulunmadığına dikkat çeken Metin Kurt, “Sporda da bir demokrasi mücadelesi verilmesi gerekiyor ” ifadelerini kullandı.
Amatör sporcuların en azından asgari ücret alması gerektiğini kaydeden Metin Kurt, örgütlenme alanında çeşitli kademe ve branşlarda spor yapan ya da hizmet veren en az 500 bin kişi olduğunu sözlerine ekledi.


Kaynak: milliyet.com.tr

2 yorum:

blanka dedi ki...

kitabı bu sefer alayım bari artık senden :)
posta yorum yapıcam o ayrı ama bu Metin gibi hadisesi benim canımı çok sıkıyor. Her bi boku ye sonra Metin gibi de. Oldu paşam.

Metin Kurt olayına gelirsek nasıl oyuncu iken bu girişiminde yalnız kaldıysa şimdi de değişen bişey olmayacak bence. Endüstriyelleşen futbol diye bişeyi konuşup duruyolar ya endüstriyelleşen dünyanın en basit şartlarından biridir aslında sendika ama olmaz bizim ülkede sporcu hakkı falan.

tierra dedi ki...

kankanı bulursan alırsın kitabı :)