16 Kasım 2008 Pazar

Ev Yapımı Mojito

Ev arkadaşınız yaz sonunda Bacardi seti alır! İçinde 7o lik bacardi rum, bir tahta tokmak ve mojito bardağı vardır. Ben tabii Trakyalı bir ev arkadaşı olarak içki ile çok arası olmayan ev arkadaşına gazı veririm ancak ev arkadaşı o sırada mali müşavir olmaya çalışmakta ve gece gündüz sınava çalışmaktadır. "Şu sınav hele bir geçsin der" ve beklenir! Yaz biter ev arkadaşı mali müşavir olur ve bu gece maçtan sonra eve gelirim ve olaylar gelişir...

Ömrü hayatımda bir kere mojito içmişim o da barmen bir arkadaşımın bize beleş içki içirdiği günlerde... Yıllar önce... Yaparken izlemiştim kendisini. Artık aklımda ne kaldıysa ve de bir yerlerden tarifini okuyup daldım mutfağa...

Taze nane yaprakları,esmer şeker ve limon suyu (nereden bulayım limeyi ben) bardakta tokmak yardımıyla ezilir. İçine göz kararı (bana göre Trakya işi) Bacardi ve kırık buz eklenir (bolcana olsun)! İçine birkaç limon dilimi eklenir ve üstüne soda eklenir. Bir de pipet yardımıyla karıştırılır. Afiyetle içilir...

İstanbul soğumuş, üstüne biz içimizi de soğutuyoruz. Şimdi Küba'da olmak vardı anasını satayım...

Önemli Not: Bizim mojito resimdekine tam benzemese de, evdekilerden geçer not aldım.

1 yorum:

blanka dedi ki...

afiyet bal şeker olsun kardeşim.