16 Temmuz 2009 Perşembe

Frank Rijkaard'dan Denzel Washington Olur mu?



Arda'dan İniesta olur mu? Galatasaray Barcelona'nın sistemine nasıl adapte olur? Rijkaard teknik direktörlüğe getirildiğinden beri Türk basınında ve blog aleminde durup durup dönen konular (dolayısıyla sorular) bunlar... Bana göre kabak tadı verdi çoktandır ama ben çoktandır futbolla ilgili bir şeyler karalamıyorum buraya. Vesile olan da sezonun ilk resmi maçına Galatasaray'ın bu akşam çıkıyor oluşu.
Ne gerek var böyle karşılaştırmalı analizlere anlamam doğrusu. Karşılaştırmalı o kadar akedemik konular, yaşamsal öneme sahip şeyler var ki; tüm Türkiye Galatasaray'ın Barcelona ile sistemsel yakınlıklarını özelliklerini tartışıyor. Cart diye söylüyorum o zaman, Rijkaard Barça'daki sistemi burada oturtamayacak bir başka ifade ile aynı şekilde oynatamayacak Galatasaray'ı! Kağıt üzerinde 4-3-3 yazarsınız ama işin sahada farklı şeylere dönüştüğünü görürsünüz. Bence Rijkaard Türk futbolunda sistemlerin kırılgan olduğunu çabuk farkedecektir ve şu Galatasaray-Barcelona karşılaştırmasını ortadan kaldıracaktır. Avrupa'da neredeyse 10 yaşından beri oyun sistemlerini gören bir futbolcu ile hala nereye ne için koştuğunu bilmeyen bir Sabri ile geri dörtlünün hem ileri hem geri farklı görevlerini, sistem içinde yapmaya çalışamayacağını görmek için kör olmanız gerek.
He gelelim şu Arda'dan İniesta olur mu geyiğine... Ben bir futbolcunun neden başka bir futbolcuya benzemek zorunda olduğunu bir türlü anlamam. Tribünde çekirdekçi tayfa yorumlamalarıdır bunlar... "Te be bizim kızan aynen İniesta!" Bırakalım böyle cıvık yorumaları lütfen! Arda Arda'dır! Onun da kendine has bir stili var, oyun zekası var, yeteneği var. Var oğlu var... Şu yaşıma kadar çok isimler duydum ve izledim Avrupa'da takımlarında çatır çatır top oynarken, Türkiye'de rezil olduklarını... İniesta ile Arda'yı tartışacağınıza, bir önayak olun da altyapıdan takımlara olan katkısızlığı inceleyin.
Gelelim başlıktaki soruya... Şu karşılaştırmalardan,analizlerden öyle şeyler okudum ki; olur abi niye olmasın? Rijkaard saçları kestirip, şöyle de bir vücut yaptı mı, gelsin Holivud gelsin Bolivud...Şaka bir yana. Hadi yeter artık bırakın şu karşılaştırmaları!

Hiç yorum yok: